Dagritme
07.30 uur – 9.00 uur. De kinderen worden gebracht.
De kinderen die er al zijn gaan vrij spelen, rondkijken of even knuffelen. Net wat de kinderen nodig hebben.
9.30 uur – 10.00 uur Fruit eten.
We gaan gezamenlijk aan tafel. Eerst heten we iedereen welkom en zingen we een goedemorgen liedje. Daarna gaan we lekker fruit eten en wat drinken.
10.00 uur – 10.30 uur Verschoonronde en kinderen naar bed.
Kinderen die 2 x slapen worden verschoond en naar bed gebracht. De andere kinderen krijgen een schone luier of gaan op de wc plassen.
10.30 uur – 11.30 uur Buitenspelen.
De kinderen trekken zoveel mogelijk zelf de jassen en schoenen aan, daarna is het tijd om lekker buiten te gaan spelen! Dit wordt afgewisseld met een activiteit of vrij spelen binnen.
11.30 uur – 12.00 uur Lunch.
Tijd voor een gezonde lunch. Met zijn alle eten we aan de grote tafel. Even gezellig met elkaar kletsen en de ochtend doornemen, wat hebben we allemaal gedaan?
12.00 uur – 12.30 uur Verschoonronde en kinderen naar bed.
De kinderen krijgen een schone luier of gaan plassen op de wc. We lezen nog even een boekje met zijn alle. Daarna gaan de kinderen die gaan slapen naar bed.
12.30 uur – 14.30 uur Spelen.
Kinderen die wakker zijn spelen vrij of krijgen een rustige activiteit aangeboden.
14.30 uur – 15.00 uur Gezond tussendoortje.
De kinderen komen uit bed. Aan tafel de eten we een gezond tussendoortje.. De kinderen die 2x slapen worden nu naar bed gebracht.
15.00 uur -16.30 uur Buitenspelen
We gaan weer even een frisse neus halen. Dit wordt afgewisseld met een activiteit of binnenspelen.
16.30 uur – 17.00 uur Groente eten.
Het laatste tafelmoment van de dag, we eten wat groente en een cracker. Kinderen tot 1 jaar krijgen een vers groentehapje
17.00 uur – 18.00 uur De kinderen worden opgehaald.
Na een gezellige dag vol spelen is het weer tijd om naar huis te gaan. Ik geef een mondelinge overdracht over hoe de dag van uw kindje is verlopen.
* De tijden hierboven aangegeven zijn richtlijnen. Soms loopt de dag net even wat anders, hierbij volg ik wat de kinderen nodig hebben. De volgorde is wel altijd hetzelfde om duidelijkheid en ritme te bieden aan de kinderen.